woensdag 30 oktober 2013

Jong geleerd....

Mijn jongste petekind is nu 9 jaar,
gelukkig dol op knutselen
en ze had nog een knutsel-middag te goed.

Ik had al een idee opgedaan bij Floor op het blog, maar de jonge dame had haar zinnen op iets anders gezet ;-)

Het idee dat zij op de naaimachine mocht werken baarde haar toch zorgen... want voor dat we aan de knutsel konden moest Chippy eerst uit en tijdens de wandeling heb ik haar verteld wat mijn plannetje was...


Gelukkig zit zo een tongetje goed vast...
anders was hij eruit gevallen ;-)


Let vooral op de doos waar het *gaspedaal* op staat !
Zonder doos komt ze er niet bij ;))

Wat we genaaid hebben ?


Een kerstsok
vulling volgt !!!

Na de pannenkoeken en wederom een hondenloopje, zag ze mijn borduurwerk liggen.
Ohhhh... hebben we daar nog tijd voor ? Mag ik ook ?
Tuurlijk, 
en echt waar *tante* zat knap verbaasd te kijken !
Het lukte haar zelfs het garen in de naald te frunniken.
Onze zitpositie was dan ook zeer gezellie :


De oncharmant hangende benen heb ik er maar uitgeknipt 
;O
komt de qualiteit van de foto niet ten goede.

Nog even een close-up van het borduurwerk :


Dit quiltje is al het laatste stukje wat ik nog moet, moet het nu zonder mijn grote hulp doen.
De jonge dame ligt nu lekker een slaapie te doen !

Nog 1 dag werken en dan mag ik met mijn moedertje, Marianne en Marjo 
2 nachtjes weg !
We hebben er zin in...
Hall, Deventer en Zuthphen staan op ons programma...
Heel veel meer hoef ik niet uit te leggen, denk ik 
;-)

Fijne restweek quiltmeissies

Liefs Sis

18 opmerkingen:

  1. Wat gezellig! En die sok, wat ontzettend leuk. Kan me goed voorstellen dat ze daar heel bloj van werd. Knap dat ze het handwerken zo goed oppikt. Heel fijn weekend alvast en geniet van je uitstapje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve help Sis, wat bof jij met dit komende weekend, staat garant voor veel plezier en gezelligheid.
    Ontzettend gaan genieten hoor en de foto's zijn echt geweldig!!!!
    leuk..... meisjes.....
    gezzzzzelli!!!
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er inderdaad heel erg gezellig uit!! En dat weekend..., dat wordt vast ook genieten! Veel plezier en een dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n tante vindt elk petekind natuurlijk geweldig! Heerlijk samen aan de knutsel en wat hebben jullie een mooie kerstsok gemaakt. Superleuk idee zeg. ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gezellig en wat een geduld! En dan straks ook nog een super weekend, geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook al een leuk weekend voor de boeg! Geniet er van.

    Ben ook nog op zoek naar zo een soort leerling, lijkt me heel gezellig!!!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat gezellig zo'n logeetje. Heerlijk om haar dingen te leren die je zelf zo leuk vindt, hopelijk werkt je enthousiasme en maakt ze binnenkort zelf heel veel mooie dingen! Fijn uitje gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke middag heb je gehad met je talentvolle nichtje. Heerlijk om zo samen te prutsen.
    Heel veel plezier het weekend nij ons in de "buurt".

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach wat gezellig!!!.....ze boft maar met zo'n tante..!!..;0)
    de foto met de naaimachiene ..helemaal leuk....vooral de oplossing voor het pendaaltje..;0)
    En dan een lekker weekendeje uit...DAT ..gaat vast heel gezellig worden!!!
    Fijne dag...en héél véél plezier!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk, die Kerstsok, en goed, dat ze al zelf kon naaien. Leuk voor haar, zo'n leuke peettante! En mooi, dat ze ook al kon borduren, heb jij het soms meegegeven toen je haar meter werd?!
    En op de achtergrond zie ik een prachtige (quilt)kamer. Mooi, dat behang!
    Veel plezier voor alle vier, dat gaan vast heerlijke dagen worden!

    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk en gezellig zo met je nichtje. En dat jullie dames lekker weggaan!!!En als ik die adresjes zie, nou.......genieten maar. We horen wel hoe het was. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, dat is altijd echt genieten als we de ' volgende generatie' het plezier van handwerken kunnen bijbrengen. Leuke kerstsok, en super leuk dat zij borduren ook snel onder de knie heeft, geniet er maar van

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat lijkt me allemaal reuze gezellig!!!
    Wat goed dat je petekind dat al zo goed kan. Ze heeft die kerst-sok prachtig gemaakt.
    Goed idee om dat voetpedaal op een verhoging te zetten, zou ik nou weer niet aan gedacht hebben.
    En dan ook nog borduren, knap hoor. Leuk toch als je haar creativiteit bijbrengt?
    Dat is een mooie bodem voor later.
    En jullie gaan vast hele leuke dagen hebben.
    Ik geniet wel mee via je blog, ook gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat gezellig zo met zijn tweetjes en wat kan ze dat al goed. Die kerstsok is erg mooi !!
    Je borduurwerk schiet ook erg goed op. veel plezier met de dames in Zuthpen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt het virus aardig doorgegeven aan je petekind! Wat supergoed, dat ze dit allemaal al zo knap kan, en de
    sok en het borduurwerk is prachtig geworden. Veel plezier de komende dagen, met die spannende bestemming komt het ongetwijfeld helemaal goed (maar natuurlijk willen we er wel alles van lezen/zien over een paar daagjes...). Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk zon enthousiast petekind. En op naar een paar leuke dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat was een gezellige handwerkmiddag! Zo krijgt ze de smaak wel te pakken.
    Veel plezier tijdens jullie uitje.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig en dan haar gezicht met die blik...

    BeantwoordenVerwijderen