zondag 20 oktober 2013

8o jaar en Veldhoven

Ik zal mijn titel even uitleggen :

Een zus van mijn moeder werd 80 jaar !
 Dit werd gevierd in Rijswijk en omdat mijn moeder een hekel heeft aan openbaar vervoer ( terecht, als je al die uren telt die ze in haar leven op trein en bus heeft gewacht... )
ging ik lekker samen met haar.
Ben haar prive-taxi, zeg maar ;-)

Fijne verjaardag gehad en een nichtje ontmoet dat ik 40 ( ! ) jaar niet gezien heb. Belachelijk vonden we alletwee...
 
Omdat moedertje ook een hekel heeft aan : in een dag op en neer vanuit het zuiden,
kwam ik in het genot van een lekker hotelbedje met bubbelbad ;)

Plus, op de terugweg *even* stoppen in Veldhoven.
Want, daar kom je zowat langs....

Ik laat even wat kiekjes zie, deze hingen bij de ingang...



Deze volgende zijn het werk van  Rita Frizzera , ik had nog nooit van haar gehoord...
 



Wie mij een beetje kent, weet dat ik een * Alles- liefst- met - de hand- quiltster * ben.
MAAR, na deze beurs ben ik toch wel erg geinspireerd van de werkstukken die met verschillende machine-quilt-technieken zijn gedaan !
Wie weet  waar dit nog toe lijdt ;-)
 

Deze quilt is opgedragen aan de val van de muur in Berlijn.
De kleurenkeuze vind ik zeer toepasselijk, als je weet wat sommige mensen hebben moeten meemaken in de DDR.
 

Bij deze quilt krijg ik een gevoel van:
Er is altijd nog een restje leven/ positiviteit onder de grond,
ook al lijkt het bovengronds al afgestorven...
 

 Dit HAND (!) quiltwerk deed voor mij echt de deur dicht !!!
Ik heb er met mijn snufferd bovenop gehangen en had kunnen zweren dat het met de machine gequilt is, maar niet dus ....
 Groot chapeau !
 

Op mijn aai-phone-foto is niet te zien dat de quilt in het eggie lichtblauw is.

Ik ben totaal vergeten foto's te nemen van het leuke quiltwerk van Jeannet...
Want iedereen was toen al een beetje moe
;-))

Heb mijn moedertje veilig naar huis gebracht
en ga nu nog wat nagenieten.

Ik wens jullie een fijne, gezonde week

Liefs

Sis 

14 opmerkingen:

  1. Wat heb je een heerlijk weekend gehad!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je toch nog even Veldhoven kon aandoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amazing quilts - thanks for the pictures!
    Hilda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch een voordeel als je in een klein landje als het onze woont en in 1 weekend een rondje Nederland kan doen. Een welbesteed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een heel gezellig weekend geweest en leuk dat je nog even Veldhoven hebt aangedaan !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, dat jullie ook nog even naar Veldhoven zijn geweest. Ik kon dat helaas niet in mijn drukke tijdschema gepropt krijgen. Volgende keer beter :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb een beetje het gevoel dat heel bloggend Nederland naar Veldhoven is geweest, behalve ik.
    Maar fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad.
    Die ene quilt..... zou dat nou echt handwerk zijn.... hoe kan dat met zulke kleine regelmatige steekjes zonder één steekje scheef....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk blog, ook ik was onder de indruk van Rita Fritezzera, sprak even met haar en zij maakt pas 10 jaar deze quilts met de hand, geweldige hoeveelheid. Ze vertelde dat ze niet alles had mee genomen.
    gr.mia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heerlijk om zo samen naar Veldhoven te kunnen gaan .
    prachtige quilts ,die lichtblauwe is werkelijk prachtig !


    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jullie hebben er een gezellig weekend van gemaakt. Je nichtje 40 jaar niet gezien? Ik schatte je leeftijd nog niet eens op 40 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zit er ook nog van na te sudderen, van Veldhoven. Ik vond het erg inspirerend en inderdaad, dat handquiltwerk,
    dat maakt een mens weer nederig. Ik moet nog heel veel oefenen voordat ik maar hier in de buurt van kom...
    Maar goed, dat geeft iets om naar te streven. Mooi ook, de quilts van Rita Frizera! Jullie hebben er op deze
    manier echt een top-weekend van gemaakt!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk uitje! 40 jaar is wel een heel lange tijd - leuk zo'n ontmoeting!
    En je laat mooie fotos zien. Ik doe alles ook het liefst met de hand, maar soms denk ik ook dat ik misschien die machine wat meer moet gebruiken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een paar leuke dagen heb je gehad, zeg, Leuk om een nicht te ontmoeten die je 40 jaar niet gezien hebt, Daarna lekker in een hotelbed, verwend worden en ook nog naar Veldhoven. Je hebt veel meer quilts gezien dan ik, ik was te moe om ze allemaal te bekijken. Prachtig quiltwerk!!!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik kom ook even bij je kijken en zie dat we in Veldhoven bij de zelfde quilts hebben stil gestaan haha je hebt mooie quilts gemaakt, ga je zeker volgen hoor! groeten Susan

    BeantwoordenVerwijderen