woensdag 25 september 2013

Blogje voor Nadia....

Deze week kreeg ik een mailtje van Nadia,
zij vroeg zich af hoe en waarom ik de sachings van de Jane er zo aanzet en niet anders....

Nou heb ik weleens meer gehoord: Oh zet jij hem zo in elkaar ?

Dus ik dacht toch maar eens in het boek kijken hoe *ze* het doen...
Anders dus ;-)

Maar goed ik heb Nadia beloofd wat foto's op het blog te zetten, want uitleggen werkt bij mij nooit zo goed !

Ik doe het als volgt :


een blokje + 


2 geknipte sachings en een vierkantje.

Die vervolgens stuk voor stuk aan het blokje gaan...



Dan zet ik de bovenkant vast aan de ( inmiddels...joepie... ) grote lap:


Vouw het lapje dan de andere kant op en zet die ook vast.


Ik naai dus in feite 2 x een recht stuk...
en dan krijg je dit :


Waarom doe ik het zo ?
Tja, omdat het zo voor mij goed voelt en ik het motiverend vind om de Jane zo te zien groeien.

Ik denk dat ik een beetje beroerd zou worden als ik achteraf alle sachings achter elkaar eraan zou moeten zetten.
En dat willen we natuurlijk niet...
want een licht overspannen moeder / vrouw door sachings .... daar houden ze niet van in dit huishouden ;-)

Fijne restweek

 

Sis

15 opmerkingen:

  1. Kijk weer iets geleerd, maarre Sis volgens mij moet de spellingcontrole er even overheen. Volgens mij is het "sashing". offe nou ja oké, we kunnen handwerken op verschillende manieren dus waarom ook niet spellen?
    Jij ook een fijne restweek gewenst.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het een goede manier en had al overwogen om het ook zo te doen, maar dan rij voor rij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele goed methode lijkt me. Zo zie je na elk blokje Jane groeien en dat is natuurlijk het leukste en werkt volgens mij heel motiverend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee, ik heb een stapel huisjes liggen en zie een beetje op tegen de sashings, maar ga het in het vervolg zéker op jouw manier doen, bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede, duidelijke uitleg, die ga ik bewaren voor je-weet-maar-nooit! En wat ik vooral zo lief vind? Die hele kleine hoekblokjes!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik merk toch, dat iedereen wel een beetje z'n eigen manier van werken heeft. Het belangrijkste is dat je je er prettig bij voelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt Sis voor deze uitleg, ik ben weer wat wijzer. Mijn "blauwtjes" liggen nog steeds in de vriezer maar als ze er eens uitkomen ga ik het ook zo doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo doe het het ook zo'n beetje met sashings, alleen maak ik er eerst rijen van omdat ik ze met de machine aan elkaar zet. Voordeel is ook dat je niet een grote saaie klus aan het eind hebt en dan nog alle sashings aan moet zetten, Leuk dat je het even op je blog zet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het zou voor mij ook beter zijn om dat meteen te doen, maar ik weet vooraf nooit zo goed welke sashing ik wil, ik wil nogal eens van gedachten veranderen :-), en je moet direct zo'n flinke lap aanschaffen. Maar je hebt het goed uit gelegd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit werkt fantastisch dat scheelt meters sashings achter elkaar naaien aan het eind (eindeloos)
    Ik doe het ook zo, maar dan zonder klein blokje ertussen.
    Leuke uitleg, heel duidelijk.
    Groetjes
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het scheelt zeker als je geen zin hebt om aan het einde -tig sashings te moeten verwerken! Ik heb er nog geen ervaring mee, maar zal het ooit deze methode gebruiken! Bedankt voor de demo!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Groot gelijk dat je het zo doet... lijkt me ook niet prettig om op het laatst alle sashings te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk om je quilt zo te zien groeien en veel leuker dan al die sashing naderhand!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen