woensdag 21 augustus 2013

Wagon Wheel

Vraagje :


hoe hebben andere Dear Jane liefhebbers dit blokje gemaakt ?

Ik zal even laten zien hoe ik het nu in elkaar gefrutst heb:




De kenners onder jullie noemen dit reverse applique, geloof ik ;-)

In eerste instantie had ik de witte maantjes los erop willen zetten , maar dat beviel niet....
dus... overnieuw... andere weg bewandelen ...

Nu beviel het wel goed en heb ik het blokje in het geheel ingevoegt.


Tijdens het maken vroeg ik me dus af hoe jullie dit blokje hebben gemaakt....

ben benieuwd !

Groetjes Sis

12 opmerkingen:

  1. Echt reserve applique is dit niet, dat is net even anders, maar je hebt het prima opgelost hoor.
    Wat een moeilijk blokje is dit. Zou nooit op het idee gekomen zijn om het zo te doen.
    Ben ook wel benieuwd hoe anderen dat gedaan hebben, want ik heb het nooit gemaakt.
    Maar er komen vast wel reacties van anderen die dat wel hebben gedaan.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik maak geen Dear Jane :P
    Maar je hebt het wel erg mooi gemaakt !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, dit is geen reverse applique, maar dat maakt niet uit. Ik heb een beige lapje van 4,5 inch achter het (in jou geval zwarte cirkel gelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi! Ik heb het blokje niet gemaakt maar ik geloof dat Juud het ook met reverse-applique heeft gedaan.
    Het ziet er heel goed uit hoor en je achiet al lekker op. Meenemen he! 😛
    Werkse en een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeps! Ik was te snel. Vervolgens de Zwarte cirkel op de beige ondergrond geappliceerd. Daarna het wiel, met de hapjes eruit, op de witte achtergrond! Er voila, in twee makkelijke stappen heb je dit blok!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daarover moet ik nog eens goed nadenken...gaat niet zo goed vanochtend ;)
    Ik heb nu wel begrepen dat het een gewoon 'Sis fruts blokje ' is, niks duure reserve huppdeldepup.... Haha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maakt niet uit, het ziet er geweldig knap, professioneel, goed en gelikt uit!!!!
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, hoor, de onderste 2 zijn reverse, de bovenste niet. Andere mogelijkheid had ook geweest, bij de bovenste foto, om het zwarte middendeel (de stervorm) op een witte ondergrond te appliceren, en dan het wit wegknippen achter de zwarte ster en dan het
    laatste deel (van foto 3) er weer bovenop appliceren. Hoe dan ook, je hebt het zelf ook
    prachtig in elkaar gefrutst, dus het is helemaal goed gekomen!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voor een leek lijkt het soms wel een goocheltruc. Mooi blok heb je er van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In mijn rechtersidebar staat een link naar het blog thatquilt.blogspot.nl en in de rechtersidebar van dat blog kun je blocktutorials vinden. Misschien heb je daar iets aan?
    Het ziet er trouwens prima uit zo hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi gedaan hoor! Ik weet echt niet meer hoe ik dit blokje heb gemaakt, soms speelde ik dan wel eens "vals" door het met vliesofix op te strijken en dan met een machinaal feston steekje vast te zetten...misschien ook wel met dit blok....
    (voor veel handige tips voor de Jane blokjes kun je ook kijken op het volgende blog: That quilt) Ik vind jouw Jane super in al dat zwart wit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoi SiS ik heb het precies zo gedaan ook een beetje van me zelf en via blog van een ander.
    ben net begonnen aan rij K . de eerste is weer klaar!
    christine

    BeantwoordenVerwijderen