zondag 4 augustus 2013

vakantieblokjes


Tijdens onze vakantie op de camping werd ik toch meerdere malen aangesproken over wat ik toch in hemelsnaam aan het doen was...
Quilten dus ;_)

Ook op een camping van een quiltster schijnbaar toch een ongewoon fenomeen...

De ' overbuurvrouw ' Jessica kwam op een dag met de mededeling dat ze wel een zwart / witte keukenhandoek bij zich had. Of ik daar evt. de schaar in wilde zetten, want ze wilde toch wel erg graag deel uitmaken van de Dear Jane....

Zo gezegd, zo gedaan
Zie hier het resultaat :


Volgens mij een 'Hemaatje ' of zo ;)

Bij thuiskomst lag er een vlopje op de mat van Joke, zij heeft geen blog, maar we hebben elkaar al 2 x ontmoet tijdens workshops.
Bedankt lieve Joke en let op je brievenbus....

Het Joke - blokje :


Bij Jeannet zag ik de mooie Dresden - quilt.
En dat Dresdenpatroon liet me toen al helemaal niet meer los...
Dus bij Atelier Hartendief malletjes besteld.
Wat moet het worden ?
Nou de Wal of Fame op de achterkant van de Jane, wil zeggen, daar komen al jullie namen op van diegenen die stofjes hebben bij gedragen.


Manlief heeft de namen erop gezet, denk dat ik ze nog ga borduren, want ik vertrouw die pen niet echt...
Stel dat de quilt over 100 jaar ergens gevonden word en ze dan jullie namen niet meer kunnen lezen ?!

Ik wens jullie een zonnige , bloemige week toe 


 Liefs Sis

15 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verhaal krijgt deze quilt toch, die theedoek, prachtig! Leuk idee van die namen achterop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk toch, al die persoonlijke bokjes! Ook als bloggen straks allang 'uit' is heb jij nog een helemleuke herinnering!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die Jessica, ze zal toch niet gedacht hebben dat je een hele grote theedoek aan het maken was? ;)
    Jane wordt heel mooi inzwart/wit en het idee van die dresdenplates vind ik super!
    Werkse van de week en nog een fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het word wel een bijzondere quilt met zulke lapjes en de namen er op is ook een leuk idee!. Mooi hoor.
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat toch enig he? Zo'n theedoek van de buuf.
    Ik zou daar ook erg blij van worden, terwijl het toch zo'n simpel gebaar is.
    Sterkte deze week maar weer, maar als je die prachtige bloem in gedachten houdt, komt het wel goed.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een geweldig leuk idee om die namen er zo op te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat wordt je DJ zo toch een bijzonder project. Erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij dacht zeker dat ik midden op de camping met mijn quiltring ga zitten........neuh....maar wat zijn je dresdenplates leuk geworden, leuk om te doen he?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Sis, sorry dat ik wat laat reageer op je mail. Wel een compliment hoor een "quiltster" met een labradoodle. De labradoodle klopt wel maar een quiltster ben ik nog niet. Eerlijk gezegd ben ik pas sinds kort besmet met het quiltvirus. Maar weet nu al dat het echt een virus is. Ach dat kan er nog wel bij met al mijn hobby's.
    Ik heb dezelfde ervaring op de camping als jij had, met vragen over wat ben je allemaal aan het doen. Bij mij gaan altijd de berenspullen mee. En dat hebben de andere campinggasten ook nog nooit gezien geloof ik.
    Onze doodle Luna hebben we niet uit Venlo, zij komt bij een fokker uit Valkenburg (Zuid-Holland) vandaan. Ze wordt eind van het jaar 4. Ze is ontzettend lief, luistert niet altijd even goed maar is een geweldig leuke speelse en vriendelijke hond. Toen we haar een jaar hadden wilden we er nog wel graag een andere hond bij. Maar liever geen pup meer en niet al te groot. We hebben Misty gevonden op marktplaats. Een kruising tussen een Friese Stabij en een Wetterhoun. Waardoor zij ook wel wat lijkt op een doodletje. Die twee zijn de beste maatjes geworden. Heerlijk rennen, spelen in het water waar de 1 is is de ander.
    Het zijn echt mijn vriendinnetjes geworden.
    Nou zo wordt het nog een heel verhaal.
    Groetjes en een mooie zomerse dag.
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat zou verschrikkelijk zijn toch, als ze over 100 jaar de namen niet meer kunnen lezen.
    Want deze komt vast in het museum en dan willen ze graag alle informatie hebben.
    Leuk dat zwart-wit Hema-tje in de Jane. Ook al iets om te onderzoeken in het museum.
    Grappig is dat, dat de meeste mensen er nog nooit van gehoord hebben als je zegt dat je quilts maakt, en dat terwijl toch half Nederland quilt zou je bijna denken.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is toch te leuk voor woorden, die (misschien wel) Hema-keukendoek in zo'n deftige
    Dear Jane-quilt! Ook de Dresden-plates als wall-of-fame is geweldig goed verzonnen. Het
    wordt een beauty, jouw Jane!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk dat jouw overbuurvrouw van vakantie je een lapje kwam aanbieden. Met al deze gekregen stofjes wordt dit toch wel een heel bijzondere quilt hé? En om de namen erop te zetten, is wel een heel goed idee... zo kun je het zelf ook nooit meer vergeten. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat onwijs leuk om een stuk van die handdoek erin te gebruiken !!!! Het zijn ook weer mooie blokjes geworden en wat grappig om te zien hoe je die dresden plate nu gebruikt... toppie !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat enig om die handdoek erin te stoppen!! Hoeveel blokjes moet je nog? Hij wordt wel helemaal uniek.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk zo'n quilt met allerlei verschillende stofjes van iedereen.
    Geweldig idee om alle namen van de gevers op de achterkant te zetten.

    Fijn weekend Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen