zondag 25 augustus 2013

Te Koop....

Na een actieve strijkbui ( bleh ) verder gegaan in de hobbykamer... en een besluit genomen :
Ik vind hangend op de bank met mijn quiltring fijner, dan zittend achter mijn quiltstandaard.
Dus die gaat nu in de verkoop :



 Heb je interesse ... mail dan even....

Eigenlijk was het de bedoeling dat ik eerst de *Hope* ging doorquilten...
maar mijn zin staat even meer naar dit :


Dus gisteravond op de knietjes op de keukenvloer...
en dubbelen maar :


Ging prima, dus met goede moed gekeken hoe ik hem wil gaan quilten. Lastig tussen het borduurwerk vond ik.... heb gekozen voor 'sneeuwvlokken' ertussen.
Nu zijn ze nog lichtblauw ;-)


Voor het eerst met de Frixionpen gewerkt, tekend goed...
als het er nou ook nog goed uitgaat ?!
We zien wel... maar nu dus nog niet, want toen merkte ik dat ik helemaal geen echt wit quiltgaren heb... 
Zeer blond, ik weet het ;-)

Niet getreurd, maar andere dingen afgemaakt :


Dit poezelige espressokopje hebben we gekocht in de Quiltster (Mascha)
Het idee om er een speldenkussen van te maken is van Mascha's moeder.
Heel goed idee vond ik !

Ga nu nog wat Janen ;)

Fijne zondag 

Sis

19 opmerkingen:

  1. groen of blauw quiltgaren zou ook wel leuk zijn voor de sneeuwvlokjes er tussen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je speldenkussen is helemaal leuk! Je quilt overigens ook. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je winterwonderland is een plaatje. Jammer dat je nu nog niet verder kan maar hij ligt klaar voor volgend weekend! We zullen jet niet te laat maken ;)
    Het kopje is een lieverdje. Leuk bedacht.
    Volgens mij vind je wel een liefhebber voor de standaard. Succes met de verkoop (mmmmm ik ruik lapjes van de opbrengst) en een fijne Jane-avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een enig quilt Sis? Wel handig zo'n tacker hè. Heb je misschien grijs quiltgaren?
    Want sneeuw is ook niet sneeuwwit.......
    Speldenkussen is schattig. Heb ik ook pas gemaakt op een verzilverd roomkannetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeps! wat zullen de knieën pijn doen na het spelden op die stenen vloer!
    Maar erg mooi die quilt in het groen.
    Dat zie je eigenlijk nooit. Gek hè, altijd rood of blauw, maar nog nooit een groene quilt gezien.
    Ik ben gek op groen.
    Wat een goed idee om het borduurwerk te quilten met sneeuwsterren. Heel mooi.
    Je hebt die stift toch wel eerst uitgeprobeerd? Best eng hoor dat blauw op het wit.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je quilt ziet er geweldig uit. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

    Groetjes,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige quilt wordt dat zeg, mooi dat groen/wit. Ik vind de Frixionpen een uitkomst, geen last dat de kleur niet uit de stof verdwijnt maar heb ook anderen verhalen gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie kerstquilt wordt dat. Gelukkig is hij nu lekker gedubbeld. Niet het leukste werk, he. Mooi, dat groen, en wat leuk, die blauwe quiltsterren! Goed idee, hoor!
    Ik heb mijn quiltstandaard ook verkocht. Ik zit er ook liever mee op de bank.
    Schattig, dat kopje als speldenkussentje. En mooie spelden erbij.

    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldig mooie quilt!!
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohhh, Sis....wat een schattig kopje uh speldenkussentje heb je er van gemaakt, en wat zien ik.....een mooie bak vol met bunzlau, weet je dat ik gisteren in dat winkeltje was en zo,n bak in de hand hield met jou in mijn gedachten.......Ik ga me ook eens over dat speldenkussentje buigen! Mooie quilt trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je kopje is leuk geworden en je nieuwe quiltwerk wordt vast gaaf met al die sneeuwsterren erin! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ontzettend mooie foto's weer!!!!
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie quilts Sis. Hoe is het met de knietjes? Volgende keer wil ik het proberen met de lattenmethode. Wat een leuk speldenkussen heb je van onze favoriete servies gemaakt.
    Fijne dag.
    Groet Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk speldenkussen en prachtige kopjes allemaal. Mooi die quilt en leuk dat je het met sneeuwvlokjes door gaat stikken. Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een goed idee om sneeuwsterretjes te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel schattig, het espresso-kopje-speldenkussen! En leuk om in deze quilt sneeuwsterren te quilten (maar leg de quilt zelf na afloop niet in de sneeuw, want dan komt de Frixion
    pen weer helemaal terug; maar waarschijnlijk zal je dat toch niet doen, zo blond ben je
    toch ook weer niet?). Ik vind hem wel helemaal geweldig, deze quilt met sneeuwmannen-
    stitcheries...
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat leuk dat je het op je blog hebt gezet! Ziet er gezellig uit hoor.
    Ik heb net eens even nagekeken, maar de volgers-gadget die ik op mijn blog had is verdwenen (WHAAAA) en je kunt nu overschakelen naar Google+ volgers... geprobeerd, maar daar ben ik nog niet helemaal in thuis.... Ideetje: voeg me toe aan je blogroll (rechts...), zo doe ik dat ook altijd met blogs die ik echt wil volgen... wie weet een goed alternatief... ik ga jou er ook direct even bijzetten ;o)
    GROETJES!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke sneeuwpoppenquilt!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die sneeuwpoppen quilt gaat ook weer leuk worden en wat einig dat speldenkussen in het kopje !

    BeantwoordenVerwijderen