zondag 5 mei 2013

Veldhoven mei 2013

was weer zeer de moeite waard !

Ik begin bij het begin...
Deze wagen stond er voor het geval er niet genoeg aan contantjes zouden zijn...

 
 Dus dat zat wel goed ;-)

Dan kom ik nu naar het belangrijkste van de dag :
Qvetje Marianne zou haar burnt-quilt aan de einige, echte Di Ford laten zien ....


Ze naam hem met open armen in ontvangst ;-)

Natuurlijk laat ik jullie iets meer zien van deze beauty :

  
Hij is te gek, vinden jullie niet ook ?
Marianne, het is een topper !

Ook bij Petra Prins konden ze hem wel waarderen...


Ik heb al rechts en links vernomen  dat er sommigen van jullie zijn die er ook aan willen beginnen ?! ;-)

Ik lig zo nu en dan wel eens graag een beetje dwars en kreeg visioenen van een Di Ford quilt, bv. die met de cirkels, in het zwart/wit...
Jaja, gil maar dat dat echt niet kan ! We zullen zien ;-)

Verder heb ikzelf me laten betoveren door dit boek :

   
Deze quiltman werkt met kralen en dergelijke...
Ooit heb ik is zoiets gezien in een quiltwinkel in Duitsland en nu kan ik dus is goed kijken hoe het moet....
Voor het geval dat er zomaar vrije tijd ontstaat...LOL...

Mijn verdere aankopen van vandaag zie je hier :

  
Nog wat witjes voor de Dear Jane en deze hakkenschoentjes mogen natuurlijk niet ontbreken !

Ik heb 2 verschillende applicatiegarens gekregen, zoiets doen we altijd in plaats van benzinegeld ;-)
Het is niet zo goed te zien, maar ik ga is deze nieuwe applicatietechniek ' Apliquick' proberen.
Heeft er verder al iemand ervaring mee ??? Ben benieuwd...

Ik sluit af met een voorjaarstuingroet uit het verre zuiden:

 

Iedereen een fijne, gezonde week

Groetjes van Sis

 

P.S. bedankje aan de nieuwe volgers !
Welkom :-)  
 
 
 

12 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat we elkaar niet getroffen hebben in Veldhoven!
    Prachtig die quilt van Marianne. Leuk om hem aan de ontwerpster te kunnen laten zien.
    Geniet van je aankopen en van de komende mooie dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De burnt quilt is inderdaad een plaatje. Maar Qvtje?......
    Lentegroetjes uit het westen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De quilt van Marianne is werkelijk een plaatje, nou ja een plaat! Ik vroeg me ook al af wat Qvetje betekent?!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij zijn niet naar Veldhoven gegaan, want mijn lijf protesteerde teveel. Ja die quilt van marianna is zeker mooi en in het echt is die nog mooier nietwaar?
    Jij hebt ook weer mooie aankopen gedaan !! Apliquick.... nog nooit van gehoord !

    En wat ziet jullie tuin er mooi uit zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk je te hebben ontmoet!!!
    En wat een prachtige quilt hé van marianne...zoveel verschillende stoffen..geweldig...!!;0
    Leuke aankopen..en de applicatie pennetjes heb ik ook ..even wennen maar wel handig hoor!!
    Hele fijne dag...en geniet maar lekker na !!..;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige quilt, ja die verdient zeker lof en bewondering! Leuke foto's en wat een gave buit! Ben heel benieuwd naar je kralen quilt en of de appliquick bevalt, heb er naar gekeken, maar heb er gewoon het geduld niet voor, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De blok van Petra, terwijl ze naar de quilt kijkt. Prachtig. Zo geconcentreerd. Ik heb hem in het echt gezien en het is een beauty.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie quilt is dat. Ik denk dat er wel meer zullen volgen in quiltland.
    Heerlijk hè zo'n dagje beurs en al dat moois van je ziet.
    Fijne dag en genieten van het mooie weer.

    Groet Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat zal Di Ford geweldig hebben gevonden, zo'n prachtige Burnt quilt! Het is dan ook een
    beauty! Zo jammer, dat ik geen tijd had, juist nu Di er was. Ziet eruit als een heerlijk
    dagje, en je hebt mooie spullen gekocht. Ben wel benieuwd naar dat Appliquick, ik ken dat
    helemaal niet. Binnenkort de bevindingen op dit blog?
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hee, wat leuk, was er gisteren ook met dezelfde interesse. Di Ford en de applicatiemethode. Wat hadden jullie een mooie quilt mee, het is me niet opgevallen en heb toch heel wat tijd bij, Di Ford en haar quilts doorgebracht, mooi he! En ook de applicatiestokjes heb ik gekocht,ben benieuwd hoe het gaat. Het derde blok uit de quiltmania wordt de proef en dan misschien een quilt van Di Ford, maar ik kan nog geen keuze maken uit het mooie boek.
    groetjes Marianne, woon trouwens ook zuidelijk, bij Jacqueline in de buurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Di Ford is een echt lieve dame hé. Heb haar ook ontmoet. Moet wel zeggen dat ik heel blij was dat haar quilts er hingen want voor de rest vond ik het niet zo goed eigenlijk. De aparte hal met quilts vond ik teleurstellend. Veel moderne kunst, maar quilts vond ik dat niet echt. Ik ben dan ook een ouderwetse tante die erg houd van ouderwetse quilts en niet van die moderne... :) Hopelijk zal het in oktober beter zijn. Veel quiltplezier nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig die schoentjes stof! heerlijk niet om al die lieve stofjes bij elkaar te zoeken!

    BeantwoordenVerwijderen