zondag 21 april 2013

sprookjesbos deel 2

Na een heftige week met van alles en nog wat....
is nu de rust wedergekeerd ;-)
Ik heb al eens een blogje gemaakt over het sprookjesbos, nu een paar weekjes later zal ik nog even laten zien hoe we op die naam komen :


De eerste bosanemoontjes bloeien al, niet zo uitbundig vandaag omdat de zon het liet afweten...


Er zijn een hoop elvenbankjes te vinden,


en wilde dieren ....


;-)


als je een boom bent en dit groeit aan je stam, dan is je sprookje snel afgelopen !
 
We hebben zeker een stuk of 10 herten gezien...maar konden Chippy ervan overtuigen dat dat dus echt geen voor hem bestemd speelgoed is ...
Loslopen is prima, maar je mag niet aan andere dieren zitten...stomme spelregel vind hij....

Ook in de thuis-tuin word het volop lente,
kijk maar


Deze peerbloesem zit hieraan vast :


Volgens mij hebben ze nog nooit zo mooi gebloeid als dit jaar.
Manlief heeft ze iets minder sterk gesnoeit, goed plan blijkbaar :-)

Het andere moois in huize Voorn kwam deze week met de post :

 
Miranda bedankt en ik zou zeggen hou je brievenbus in de gaten ;-)

Lapjes vonden ook hun weg via de praktijk, een lieve patiente die al ( ! ) haar kleding zelf naait, had nog wel wat zwart wit liggen... Joepie !!!!

 
Dus drukke week of niet... zo is het wel uit te houden.

Er was niet zoveel tijd om creatief bezig te zijn, maar er is toch iets gedaan ....


Een begonnen kransje voor moeders, zij heeft wel de kussentjes genaaid en gevuld.
Maar het zijn er niet genoeg, en nee mums, we gaan niet foetelen ;-)


DH had op het werk foto's laten zien, dus een collegaatje wilde wel een sleutelhanger... Zoonlief kon ik overhalen om wat jojo's te maken..
Voor mij dus het halve werk ;-)


Dan laat ik tot slot deze ook nog even zien.

Vanavond lekker aan de slag met de gekregen stofjes !

Hopend op een 'normale' week, wens ik jullie een goede start morgen.

Groetjes van Sis  

  

13 opmerkingen:

  1. Mooie boswandeling en hu wat een eng beest zie ik daar ;-) De bloesems zijn veel verder dan hier, maar als de zon tegen de muur aan schijnt is dat wel lekker voor de bloesems...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het was dus genieten en bedankt dat ik mee mocht kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo wordt zon boswandeling ineens wel griezelig.... Met zon wurg plant... Zo wat een verschil met de friuitbomen hier is nog geen bloesem te zien in de fruitbomen dan, mooi ga je ons af en toe de ontwikkeling laten zien vind ik wel leuk. Beetje tuinfan zeg maar :) nou fijne week groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sleutelhanger trouwens meer dan top!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Werkze maar en inderdaad hopen op gewonen normale dagen......

    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie natuurfoto's en een prachtfoto van het wilde beest :-)
    De sleutelhanger en krans zijn ook mooi geworden en wat heb je een prachtige lapjes gekregen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige natuur in het sprookjesbos, heel anders als hier aan de kust. Mooie lapjes, benieuwd wat je daar van gaat maken. Mooie krans ook van die leuke blauwe stofjes. Fijne en creatieve week gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's weer en lekker verwend met de zwart/witte stofjes!
    Tja, een normale week.... Hoe zou die er uitzien?

    Ik had vorige week maandagavond toch ook nog meegedaan aan het griepvirus bij ons in huis. Dus we waren alle vier ziek :( Gelukkig zijn we nu weer opgekrabbeld.

    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig, het sprookjesbos! En dan vooral jouw eigen "wilde" dier erin! Je hebt weer flink wat zwart-witjes erbij, dus Jane wordt vast steeds groter! De sleutelhanger is ook
    erg mooi geworden.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat prachtig die plaatjes van het mos echt genieten hoe alles weer langzaam gaat bloeien ...ook jou boompjes zijn superrr...heerlijk om lekker te freubelen en zulke mooie dingen te maken geniet er lekker van ...lieve groet en een fijne week ...rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een prachtige peer hebben jullie staan geweldig ,, hier bloeit nog steeds niks veelst tekoud nog .en veel wind over de dijk . maar eens staat hier ook alles in bloei .. en je lapjes zijn heerlijk om te zien .

    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En nu maar blokjes maken dus....en wat zijn dit soort met van alles en nog wat blogjes leuk! gROETJES VAN MIJ, mIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Via Miranda kwam ik hier terecht.Succes met de DJ.

    BeantwoordenVerwijderen