woensdag 24 april 2013

Naam-Dear Jane -blokjes

Door het vriendelijke aanbod van Miranda miramoza.blogspot.nl is een idee onstaan....

Maar eerst laat ik jullie even de volgende Dear Jane blokjes zien die ik gemaakt heb met gekregen stofjes.
Ik heb ze een naam gegeven en dat heeft meteen ook met het idee te maken....

Als eerste het Marianne-blokje :


Dit text-stofje kreeg ik van haar als cadeautje / bedankje :-)
 
Als tweede het Marjo-blokje :

Dit Zeeuws-stofje was ooit een zomerjurkje van mijn quiltvriendin Marjo...
en ik mocht er de schaar in zetten, eng hoor....
maar op deze manier is ze vereeuwigt in mijn quilt !

Als derde het Miranda-blokje:
 

Van Miranda kreeg ik onder andere dit leuke stofje toegestuurd.
 Daardoor is ook zij onderdeel van mijn quilt geworden !

Als vierde het Katrin-blokje:


Dit stofje is een lapje dat ik van een  patiente heb gekregen, zij maakt al haar kleding zelf en had nog wel wat liggen...;-) Zo komt het dat ook zij nu lid is van de Dear Jane verzameling !

Dan kom ik nu naar het idee dat is ontstaan :

Omdat ik het zo leuk vind om stofjes van anderen in mijn Dear Jane te verwerken en deze mensen onderdeel te laten zijn van de quilt, komt hier mijn vraag :

" Heb je zwart of wit of zwart/witte stofrestjes liggen en vind je het leuk om deze met mij te ruilen tegen een ander stofje of tassenhangertje ( ;-) )
meld je dan bij mij "

De bedoeling is dat ik op de achterkant van de Dear Jane alle namen ga borduren van de lieverds die aan mijn hersenspinsel hebben mee gedaan !

 Groetjes van benieuwde Sis

 
  

 
   

16 opmerkingen:

  1. Hoi Sis,

    Ik wil je wel een zwartwit stofje sturen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee. Ik heb geloof ik 1 zwart-wit stofje. Daar mag je wel een stuk van hebben.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Sis, wat een enig idee, stuur mij maar een mailtje met je adres en je lapje komt eraan! Groetjes
    Lida

    P.S. Gave blokjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je dat oproepje doet, maar ik heb geen zwart wit stofjes.
    Mooie nieuwe blokken. Ik ben benieuwd naar de volgende van geruilde stofjes.
    Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk idee!
    Als je me je adres mailt wil ik wel met je ruilen. Zullen we het dan verder per mail bespreken?
    janien28@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En ja hoor, ik doe ook mee.
    leuk!
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die Blöcke sind super.
    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb niet veel zwart,maar er zit vast nog wel wat tussen.
    Stuur me je adres maar even, dan stuur ik het op.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk idee! Ik ga meteen voor je kijken als ik vanavond thuis ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super leuk idee, ik wil je best een stukje zwart/witte stof sturen. Mail je mij even je adres?

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik heb 3 verschillende gevonden.
    Ik mail je eventjes voor je adres :-)

    PS. Prachtige blokjes weer !!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is zo zo speciaal vind ik al die quiltvriendinnetjes die verweven zijn in onze Dear Janes...als we later oud en versleten zijn denken we vast met weemoed terug aan onze bloggerstijd....maar vooral veel plezier met jou reisje door Dear Jane land

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Joh, wat een heerlijke quilt vol mooie herinneringen wordt dat! Enige blokjes met allemaal een verhaal. Je mag er wel een bijlage bijdoen voor het nageslacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Sis,

    Wat een leuk idee! ik heb voor jou wel een leuk zwart/wit stofje. Als je me wilt mailen met je adres, stuur ik het op. Je blog vind ik leuk om te volgen en geniet van je mooie quilts en leuke verhaaltjes.
    wilmamalenstein@hotmail.com

    Groetjesss

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit is een heel leuk idee en daar wil ik heel graag mijn bijdrage aan leveren.
    Bij deze dus het verzoek om je adres te mailen zodat de gevulde envelop jou kant op kan.

    Groetjes,
    Marga*

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk idee, ik doe mee. Geef mij je adres door en dan ga ik een lapje voor je zoeken. Fijne zondag, juud

    BeantwoordenVerwijderen