maandag 1 april 2013

Aan het werk

Na een heerlijke vrije week, gaan we morgen maar weer lekker aan de slag.....
Ik kon jullie niet zo veel foto's laten zien omdat het toch allemaal langzaam gaat met het
                                              ' Eifelnetwerk ' 
We hebben heerlijk gewandeld en uitgerust en geklust ... dus laat die werkdag maar komen. Beetje peptalk voor mezelf kan nooit kwaad ;-)

Nog even een paar kiekjes van onze wandelingen :

   
Dit is aan de Urftstausee, in 1900 hebben hier heeeeel veel mensen aan de Staumauer gewerkt en het werd door de grote heren goedgekeurd...


Die spiegeling van mij moeten jullie even ignoreren, deze oude foto's zitten achter glas ;-)
Het is een hels karwei geweest, ik heb er veel bewondering voor waartoe de mensen toen al in staat waren. Ik denk dat we niet willen weten hoe velen er het leven hebben gelaten.... dat stond ook nergens vermeld, trouwens !


Dit zijn DH en Chippy aan een prachtig uitzichtspunt ( mits het niet zo nevelig is...grrrr ). Het heet Hirschley en ligt op de 'Wilde Kermeter' , dat is een prachtig beukenbos. Super toegankelijk gemaakt voor mensen met een handicap of kinderwagens. Je kijkt uit over de Rursee, zeer de moeite waard als jullie eens in de buurt zijn.


Deze ' zen-ligstoelen ' nodigen je in iets warmer weer zeker uit om op te liggen. Het is de bedoeling dat je heerlijk naar de vogels en het bos kunt luisteren... leuk idee, toch ??? Je kunt er vast ook op quilten... ;-)

Oh ja ...quilten....wat is er zoal gebeurd op quiltgebied de afgelopen week ?
De affo hebben jullie al gezien... dit nog niet :


Een oude bekende, maar ik had er nog nooit een gemaakt !
Hij gaat bij moeders aan de voordeur hangen...


De eerste steekjes van de nieuwe stitchery, gekocht in de quilthoeve vorige week. Ik ben een grote mazzelaar, want Dh heeft zich laten overtuigen dat het wel heeeeeeel fijn zou zijn als hij dat zou overtrekken.... Hij heeft dat ooit een keer gedaan met de 'winterwonderland' en aangezien hij heel mooi kan tekenen....


Wat ik met deze jojo's van plan ben ??? ...
Laat ik aan jullie zien als het plan gelukt is !
Maar ik kan jullie wel al vertellen dat die dingetjes erg leuk zijn om te maken, super makkelijk en een snel resultat  !

Fijne week  Sis

14 opmerkingen:

  1. Hoi Sis, Wat een mooie foto's! Volgens mij is het een prachtig gebied... Kun je me vertellen bij welke redelijke plaats dit in de buurt is? Ga ik het even opzoeken! Fijne werkweek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh Sis, wat een prachte natuur foto's !!!! Ja Duitsland is mooi nietwaar?

    En je stitcherie wordt een plaatje. Ben wel nieuwsgierig wat je met je jojo's van plan bent !!! Weet je dta ik nog nooit een jojo gemaakt hebt hahaha ....

    En ... nu mag je af gaan tellen, nog 4 nachtjes slapen !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo te lezen heb je een heerlijke week gehad en je goed vermaakt.
    Sterkte weer met werken morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk je blog over je caravan en stahuis! Heerlijk om daar te wandelen! En ondertussen lekker creatief bezig! Mooi is je quilt geworden. Neem je je caravan dan mee om op reis te gaan? En dan blijft je stacaravan staan?
    Lekker blogje groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk die wandeling bij de Stausee. Duitsland trekt ons ook nog altijd aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja daar heb ik een paar jaar geleden ook gelopen, wat een schitterend bouwwerk is dat en wat heb je heerlijk gewandeld daar! En nu weer aan de slag zal vast wel lukken en vanavond mag je dan weer steekjes zetten aan je gave stitcherie!
    Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk zeg, zo'n weekendje uit in een mooie omgeving.
    Maarre...ben supernieuwsgierig wat je met die jojo's gaat doen

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk verslag en een mooi borduurwerk heb je onder handen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke stitcherie ga je maken, en de yoyo's zien er ook mooi uit, je maakt me nieuwsgierig wat het gaat worden

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jullie hebben vast enorm genoten afgelopen week! Er lag daar nog veel sneeuw zeg!!
    Hier gelukkig niet meer (of nog niet).
    Ik ben erg benieuwd wat je met de yoyo's gaat doen!

    groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige omgeving, niet ver weg en toch zo anders dan hier. Leuke krans. Heel erg lang geleden heb ik zoiets gemaakt, helaas niet bewaard. Mooie beginnetje van de stitcherie. Ik ben benieuwd naar je plan met de jojo's. Je eerste werkdag zit er al weer bijna op, fijne avond. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is het daar mooi hé? Maar wel koud zo te zien! ;-)
    Wat een leuk stitcherie is dat en je bent zeker een bofkont... dat overtrekken is nog een hele klus!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie omgeving!
    En die jojo's, daar word iknieuwsgierig van.
    Ik hoop dat je werkdag goed verlopen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat laat je prachtige foto's zien, het lijkt me heerlijk om daar een keer te wandelen. Maar wat lees ik nou, heb jij net zo'n geluk met jouw dh als ik met mijn lief? Die doet dit soort dingen ook altijd voor mij. Een keer lief aankijken helpt al..........
    Heerlijk toch?
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen