woensdag 6 maart 2013

Quilts van moeder's

Even een paar kiekjes van de affo's die ik in der loop der tijd voor mijn moedertje heb gemaakt...Dat is die dame , die heel erg mekkert als je haar de quilts 'afpakt' om ze op de foto te zetten.... ;-)


Dit is de 2e quilt die ik gemaakt heb, begonnen in een periode toen ik even goed ziek was ... hij heeft me eroverheen getilt. 
Moeders houd van blauw, ik van oranje...vandaar  ....



Deze vlinderquilt komt qua kleur niet goed over, hij is intensiever qua kleur in het echie !
Zij houd erg van vlinders en hortensias, dus deze keuze was snel gemaakt !

 
Dit quiltje hangt op de gang, hij is niet zo groot, maar wel poezelig. Liet ons tweetjes denken aan toen ik nog klein was en erg gesteld was op deze 'poppetjes'


Weer een blauwe... achteraf gezien denk ik weleens dat een andere rand ook leuk was geweest... Maar hexjes zijn erg leuk om te doen ;-) Vast niet de laatste !


Tja, hier heb je dan de ' Prilblumen-quilt '!  Wij hebben lang in Duitsland gewoont en toen mijn moeder het huis verkocht, heeft ze een tijdje bij ons ingewoont. In deze periode heb ik deze voor haar gemaakt, we zaten samen achter de pc en deze kwam langs...die wil ik...gilde ze...
Waarom prilblumen ? Ik mocht vroeger stickers van het afwasmiddel 'Pril ' op de keukenkastjes plakken en in mijn herinnering zagen die er precies zo uit. Naam dus snel gevonden !

 Groetjes van Sis

9 opmerkingen:

  1. Wow Sis, was für wunderschöne Quilts. Der Orange-blaue ist sensationell. Aber die anderen auch. Und Hexagons sind wirklich Suchtgefahr.

    GAnz liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtige quiltjes en die hexagonnen,mmmm zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie quilts heb je gemaakt en de foto's zijn goed gelukt.
    Vooral de foto van je zelf tussen al het moois is erg leuk.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie quilts. Allemaal! Leuk om er een fotoshoot mee te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Praxhtige quilts. Ik ben helemaal weg van de oranje-blauwe terwijl het eigenlijk mijn kleuren niet zijn. De hortensia en vlinder quilt doet me aan mijn eigen moeder denken. Ook zij was dol op hortensias en vlinders en heeft er menig geborduurd. Leuk om ze in een quilt terug te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige quilts voor je moeder. Ik vind ze allemaal super om te zien, vooral die blauw-oranje... het zijn plaatjes, allemaal !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je veel quilts voor je moeder gemaakt, stuk voor stuk verschillend, heel mooi allemaal. De stoffen lijken gemaakt voor deze quilts. Die laatste doet me al helemaal naar de zomer verlangen, wat een fleurig geheel. Als je die op een sombere dag ziet voel je je meteen weer blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik heb het pakket voor de hortensia quilt liggen maar ik kom er niet helemaal uit.
    Ik zou graag de afmeting van de grote hortentia blokken willen weten,

    gr connie aben

    BeantwoordenVerwijderen