zaterdag 23 februari 2013

Worshop Willyne Hammerstein

weken van wachten...

werden vandaag beloond ;-)

Vandaag mochten we dan eindelijk de workshop gaan bezoeken, na nachtjes aftellen de hele week ;-) met veel geapp heen en weer....
Ik ben om 7 uur ( jaaaa, vanochtend ! op zaterdag ! ) vertrokken richting Landgraaf om mijn QVtje Marianne op te halen . Het rare witte spul op de weg negerend...
Met mijn grote vriend tomtom  zijn we zonder kleerscheuren in Zuthphen aangekomen ;-)
Natuurlijk eerst even naar de mooie winkel van Petra Prins, stofjes aaien !
In de fijne cursusruimte werden we ontvangen met koffie en thee.... goed begin dus...ja, er was ook lekkers !

Vervolgens vertelde Willyne over haar quiltersleven naast haar juristenbestaan. Inmiddels is ze bijna 70ig en stort zich helemaal op haar uit de hand gelopen hobby. In 2015 zal quiltmania haar 2e boek uitbrengen.

 
Ze wist haar techniek van werken heel duidelijk uit te leggen. Het bijzondere is dat ze van bijvoorbeeld een zakdoek ( Zeeman ! ) een prachtige quilt weet te maken, bestaand uit sterretjes en hexagonnen.



Wij keken eerst allemaal  een beetje radeloos... zo van : ja, dat kunnen wij toch niet ?!?!
Maar zij deelt heel bereidwillig haar weetjes en had voor iedereen een 'open oor '



Ze is gek op geel dus ze stopt er gewoon wat tussen ....

Hier zien jullie dat we ons beslist niet verveeld hebben ! Het is zo een leuke manier van werken, je kijkt ineens heel anders naar de stof. 
In het kort: de bedoeling is dat je voor een sterretje 6x precies hetzelfde stofstukje knipt.
Deze naai je dan aan elkaar en er ontstaat een totaal ander beeld. 

 
Deze 2 sterretjes zijn dus uit hetzelfde lapje stof gehaald.... ik zie me echt al een hele quilt zo uitwerken...omdat het zo plezierig is om te zien wat er tevoorschijn komt...

Dus als jullie in de gelegenheid komen om een cursus van haar te volgen.... het is een aanrader !

Tja, en toen de terugreis ( niet zonder nog even naar de winkel te gaan ;-) ) . Mijn DH had intussen al laten weten dat er in Kerkrade al ca. 10 cm sneeuw ligt.
Maar dat kon de pret niet drukken.
Ik zal jullie nog even een sfeerimpressie laten zien ....


Nope.. we hebben geen strooiwagen gezien...wel een auto op z'n kop....

Dit zag ik toen ik thuis aankwam :


Toch wel leuk....
Ga nu lekker met mijn nieuwe ( gesigneerde ) boek tegen mijn DH aankruipen... vind hij vast leuk ;-)


Groetjes van Sis  

  
 
 

 



 

16 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige workshop hebben jullie gevolgd!
    Ik kende haar werk helemaal niet, maar het lijkt me
    echt interessant (en je hebt genoeg aan een enkele
    mooie lap stof, dat is apart voor een quilter...).
    Hier geen vlokje sneeuw te bekennen.
    Nog een fijn vervolg van je weekend (en misschien
    nog even nagenieten met een paar van die mooie
    sterretjes)! Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een pracht van een dag!!! En wat een sneeuw!!!
    Hier net (! ja laat, he...!) Amar uitgelaten en er lag zowaar een beetje sneeuw.... :)
    Vind ik stiekum niet zo erg..... sneeuw is altijd iets bijzonder..... toch?!
    Geniet nog maar heerlijk na van je boek en van DH.. (ahum.. ;) ...).
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja het was leuk!! We (Dieuwke and Caro) hebben gisteravond nog de blokjes afgemaakt. Nu eerst weer tekenen. Goed te horen dat jullie veilig thuis gekomen zijn.
    groetjes Caro

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gisteravond lag er bij ons nog niet zo veel sneeuw om 23.30 uur. Een centimeter of 3. Maar vanmorgen was de volle mep gevallen. Heerlijk dik pak sneeuw. Wel oppassen, want je kunt niet zo goed zien waar de drempeltjes, opstapjes, afstapjes en andere lagere obstakels zijn. Dus struikelgevaar.
    Ik blijf lekker binnen, een keer flink onderuit gaan (op de trap) is voldoende voor de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leuke dag heb je gehad zeg! Heerlijk. Volgens mij heb je met mijn quiltvriendinnetjes uit Soesterberg gezeten, ineke en joke! Grappig, geniet nu lekker van je zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het was het wachten waard,wat een prachtige dag. Zeker voor herhaling vatbaar !!!!
    Alles was zo goed verzorgd en na afloop vd. workshop het toetje.......lapjes kopen in het winkeltje van Petra.Wat hebben we het toch goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had nog nooit van haar gehoord maar zo te zien aan de foto's hebben jullie een geweldige dag gehad !!
    Hier ligt inmiddels ook een flink pak sneeuw ... leuk hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk blog heb je, ik zag je reactie op mijn blog en kom daarom ook evden kijken. Leuke workshop hé van Willyne. Ze is ook bij mij in Lent geweest en ook hier was iedereen enthousiast. Je DJ wordt prachtig, zo mmoi dat zwart wit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jullie hadden een leuke en inspirerende dag, met een winterse terugreis. Er lag al flink wat sneeuw bij jullie, hier begon het gisteravond. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. de gezelligheid straalt er van af hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat leuk je op het www te vinden. Jij had toch de stofjes van Jetta voor jou zwart/witte Dear Jane? Ja wat was het gezellig gisteren hè. En bijzonder als je zo naar stof kunt kijken. Nu zie ik vaker de quilts van Willyne, want zij zit in mijn quiltbee. Dus ik ben een bofkont. Ik ga je volgen.
    Warme groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  12. het is gelukt, ik hoefde niets meer in te vullen.Fijne dag nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het ziet er geweldig uit met die Zeeman-zakdoeken! Ik zag ze toevallig vorige week ook liggen en moest meteen aan een quilt denken :)
    Zoveel sneeuw hadden wij gelukkig niet, slechts een heel klein laagje van nog geen halve centimeter en vanochtend was alles weg!! Ik wil lente!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Sis,
    Heb jouw blog net ontdekt en volgens mij ziet het er heel goed uit!
    Ik ben nog niet zo lang bezig met quilten, maar die kaleidoscoopquilts spreken me enorm aan. Wat je met één stukje stof al niet kan doen :-)!
    Groetjes,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een enig verhaal. Ik heb genoten. Prachtig, die zakdoekenquilt, en die sterretjes. Je verveelt je voorlopig niet....;o)

    BeantwoordenVerwijderen