maandag 11 februari 2013

Dear Jane...project Nr. 3


Zo ziet het er bij mij uit als er in de hobbykamer aan de Dear Jane gewerkt word...
 

 Ik werk met plakvlies... dat heb ik ooit in ' de Oliemolen te Heerlen ' geleerd. Het werkt voor mij heel goed omdat je het patroon alleen maar hoeft over te tekenen.
Vervolgens knip je het uit en strijk je het op de stof :

I



Dan komt het leuke ;-)... je zoeft met het mesje langs de lineal ( hij heeft  een 1/4 inch naadtoeslag ). De lineal haakt als het ware achter de vlies. Daardoor hebben alle stukjes dezelfde naadtoeslag en dat werkt voor een controlefreak als mij heel goed. ;-)


Vervolgens alles aan elkaar gezet ( je naait gewoon langs de vlies ) , vlies eraf ' rukken ' en appliceren maar !


Het resultat ziet er dan zo uit...

Nog maar 208 te gaan ....

 

Groetjes van Sis


8 opmerkingen:

  1. Hoi Cis. Ben ik even een weekendje weg. Heb jij zo ook een blog. Gaaf. En natuurlijk herinner ik me jou. Ik voelde me op de trunkshow zo alleen. Maar jij begon lekker tegen me te kletsen. Zo leuk. Tot gauw.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bietje, tegen je aan te kletsen was niet zo lastig...want je liet me zo aan mijn lievelingsnichtje herinneren... ;-)
      Heb je een fijn weekend gehad ?
      Groetjes Sis

      Verwijderen
  2. Hallo Sis. Ik kom even langswaaien...op zoek naar jou zwart/wit versie van jou Dear Jane! Oooh schitterend toch weer...en ook jij geeft deze burger weer moed om na een jaar pauze weer eens verder te gaan..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Miranda, uuuupppsss een jaar pauze ? Het lijkt mijn 'civil war' wel ;-) ! Weet je wat laten we elkaar gewoon steeds moed inboezemen... wie het eerst klaar is...goed ??? Haha
      Groetjes Sis

      Verwijderen
  3. Weer een mooi blokje erbij. Heel apart een zwart-witte Jane !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er ook heel blij mee tot nu toe. Maar het is nog nogal een klus om genoeg zwart/witte stofjes te vinden. Gelukkig gaan we over 2 weken naar Zuthphen ;-)

      Verwijderen
  4. Oh, je bent ook aan de Dear Jane bezig! Wat worden je blokjes prachtig, zo in zwart/wit.
    Ik heb dus zo'n kleine 60 blokjes ooit gemaakt, en daarna is Jane ergens in de kast ver-
    zeild geraakt, omdat dit zwakke quiltersvlees weer iets anders oppakte. Misschien moet ik
    haar toch maar weer een keertje oppakken, ik zie de laatste tijd zulke mooie Jane's
    langs komen.Veel plezier met je blokjes! Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ageeth, weet je waarom ik aan de Jane begonnen ben ? Ik wilde graag de uitdaging aan gaan ( met mezelf ) om te moeten appliceren.... en daar is je blog niet helemaal onschuldig aan ;-) . De knoop heb ik doorgehakt op de Trunckshow van Supergoof, ik had haar Jane in de hand en dacht ok ik doe het. En mijn quiltvriendin Marianne had heeeeeel snel een 2e hands boek op de kop getikt ! Dus in december ben ik begonnen....
    Liefs Sis

    BeantwoordenVerwijderen